Каква е РАЗЛИКАТА между БИРЕНА и ХРАНИТЕЛНА мая?

Един от най-често задаваните въпроси е: каква е разликата между бирената и хранителната мая и коя от двете ще препоръчам? Надявам се с този материал да намерите отговор за себе си, защото всяка си има свои характеристики.

1-ва характеристика: ВКУС

БИОНИА БИРЕНА МАЯ е с вкус на бира, т.е. леко е горчива, заради хмела вложен в нея. Някои определят вкуса ù като леко пикантен и я предпочитат при овкусяването на ястия с такава нотка.

БИОНИА ХРАНИТЕЛНА МАЯ често се използва като кулинарен специалитет. Вкусът ù е умами т.е. не е нито солен, нито сладък, нито горчив, нито кисел, а е комбинация от всички тях. Умами е т.нар. пети вкус, което прави хранителната мая идеална съставка на почти всяко ястие. Комбинара се с почти всяка храна от салати и супи до кисели и ядкови млека, палачинки и пуканки.

И двата продукта се използват като алтернатива на солта.

2-ра характеристика: ВЛОЖЕНИ СУРОВИНИ

БИОНИА БИРЕНА МАЯ се произвежда от хмел и малц. Тези суровини са определящи и за характерния бирен вкус. Бирената мая е с гарантиран статус „БЕЗ ГМО“.

Основа за направата на БИОНИА ХРАНИТЕЛНА МАЯ е висококачествена меласа. Хранителната мая НЕ СЪДЪРЖА ГЛУТЕН и също е със статус „БЕЗ ГМО“.

И двата продукта съдържат Saccharomyces cerevisiae. Това са едноклетъчни еукаритони микроорганизми, които превъзхождат другите видове дрожди по количеството съдържащи се в тях витамини и минерали, и поради това спадат към т.нар. „благородни“ микроорганизми.

3-та характеристика: СЪДЪРЖАНИЕ НА ВИТАМИНИ, МИНЕРАЛИ И ПРОТЕИНИ

БИОНИА БИРЕНА МАЯ съдържа целия комплекс витамини от група В: В₁ (Тиамин), В₂ (Рибофлавин), В₃ (Ниацин), В₅ (Пантотенова киселина), В₆ (Пиридоксин), В₇ (Биотин), В₉ (Фолиева киселина),  В₁₂ (Кобаламин), (с изключение на В17, но той е с по-специфична характеристика) в естествената си комбинация от минерали и микроелементи: калций, калий, фосфор, желязо, мед, манган, цинк, натрий. Всички витамини и минерали са 100% натурални. Бирената мая съдържа 44% протеини, 21% фибри и само 2% мазнини.

БИОНИА ХРАНИТЕЛНА МАЯ също съдържа цялата витамин В група: В₁, В₂, В₃, B₅, В₆, B₉, B₁₂. Тя е допълнително обогатена с B₁₂ и затова количеството на този витамин – 44 µg / 100 g, е по-голямо от това в бирената мая. Така може да се посрещнат нуждите при дефицит на витамин B₁₂, както и при вегетарианско и веганско хранене. Синергичният ефект се постига и със съдържанието на минерали като цинк, калций, желязо, магнезий, мед и натрий. Хранителната мая съдържа 51% протеини.

4-та характеристика: ВЪЗДЕЙСТВИЕ ВЪРХУ ТЯЛОТО

БИОНИА БИРЕНА МАЯ се препоръчва при проблеми свързани със състоянието на кожата, косата и ноктите. Тя е подходяща още в периоди на интензивни вирусни инфекции поради положителното си въздействие върху имунитета и естествените защитни сили на организма. Възрастни и подрастващи приемат бирената мая поради богатото ù съдържание на витамин В комплекс, който е двигател на нервната система и благоприятства растежа и регенерирането на клетките.

БИОНИА ХРАНИТЕЛНА МАЯ е с по-голяма концентрация на витамин B₁₂, затова се предпочита от всички, които искат или имат нужда от набавянето на този витамин. Сред тях са вегетарианци, вегани, спортисти, възрастни хора, след прием на медикаменти понижаващи нивото на витамин B₁₂, след оперативни намеси налагащи използването на упойка и други.

Важно! Консултирайте се с вашия лекар преди да използвате която и да е хранителна добавка с лечебна цел!

5-та характеристика: ФОРМА И НАЧИН НА КОНСУМАЦИЯ

И двата продукта се предлагат под формата на люспи. Това е един от най-чистите варианти, тъй като НЕ се налага добавянето на пълнители и антислепващи агенти, за разлика от технологичната обработка необходима при производството на таблетки, капсули и други форми.

НЕ се препоръчва термичната обработка, както на бирената, така и на хранителната мая, за да се запази съдържанието на витамини и минерали.

БИОНИА БИРЕНА МАЯ, поради леко горчивия си вкус, се добавя към вода, фреш или друга течност, разбърква се и се изпива. Така се омекотява вкусът.

БИОНИА ХРАНИТЕЛНА МАЯ може да се поръсва върху салати, супи и други ястия, да се използва като подправка, както и да се консумира директно с лъжица.

Обобщено така изглеждат приликите и разликите между двата продукта. И все пак всичко е много индивидуално и по време на дегустации съм чувала най-различни мнения и впечатления. Така че доверете се на инстинкта си и изберете продукта отговарящ на вашите специфични нужди.

БИОНИА БИРЕНА МАЯ на люспи можете да закупите директно от тук ПОРЪЧАЙ.

БИОНИА ХРАНИТЕЛНА МАЯ на люспи можете да закупите директно от тук ПОРЪЧАЙ.

6 Comments

  1. Лилия

    Колко пъти днивно и по колко бирена мая може да се приема?

    Reply
    1. admin (Post author)

      Здравейте, приема се 1-2 пъти дневно по 1 с.л. Подробни инструкции има и на гърба на кутията.

      Reply
  2. Невена

    Здравейте,може ли да се вземат двете едновременно?

    Reply
    1. admin (Post author)

      Здравейте! Да, може да се консумират и двете едновременно при спазване на препоръчителните дневни дози.

      Reply
  3. Веселин

    Здравейте!
    Допустимо ли е превишаването на препоръчваната доза от 1-2 с.л. дневно? Например, мога ли да поръсвам с хранителна мая салата от домати, краставици, авокадо и зехтин, както го правя с чия и пшеничени трици? Или да я добавям към готовите зеленчуци на пара (моркови, броколи, карфиол, цвекло, целина, пащърнак, тиквички), забъркани с кисело мляко, зехтин, сирене и авокадо? След което количеството погълната мая зависи от това колко му се яде на човек и не може да бъде контролирано точно. Доколкото зная, при витамините от B групата не се получава хипервитаминоза, организмът изхвърля излишните количества без проблеми, но все пак да попитам?

    Reply
    1. admin (Post author)

      Здравейте, да витамин В комплекс е водоразтворим витамин и наистина предозиране е трудно, тъй като излишното количество се изхвърля от тялото чрез урината. Ние сме посочили препоръчителна дневна доза според препоръките на БАБХ. Това обаче е усреднено количество базиращо се на статистика, което не взема предвид индивидуалните нужди на всеки в даден момент, особено ако има и дефицити. Това, което можем да ви кажем, е че не е проблем да приемате и повече според вашето усещане, като все пак не прекалявате (например по кутия на ден би било прекалено). Приятен апетит 🙂

      Reply

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *